Tuesday, March 8, 2011

Carnaval

Carnaval

Unhas em homenagem ao meu blog! Nail art in honor of my blog!
Eu sei que o carnaval ja esta no finzinho, mas eu nao estava conseguindo acessar o meu blog para postar essas unhas, por isso estou um pouco atrasada! hehehe. E ja que o momento eh de festividades, nada melhor do que uma nail art para as unhas! Bom, eu resolvi fazer, despretenciosamente, o meu proprio tom de azul para usar de base, ja que eu nao tinha nada parecido com o que eu queria. Com essa mistureba toda, eu nao alcancei o tom inicial que eu desejava, mas encontrei pelo caminho um tom de lavanda muito bonito!

I know carnaval is almost over, but I couldn't access my blog lately, that's why I'm a bit late! hehehe. Since this is a moment of festivities (at least in Brazil), nothing is better than nail art to represent! Well, I decided, unpre­ten­tiously, to make my own type of blue to use as base, once I didn't have anything similar to what I wanted. With all this mix, I didn't reach the shade I initially wanted, but I found a very pretty lavender tone! 


Eu misturei as seguintes cores: Raspeberry, da NYC Color; Cotton da American Apparel; Claire's Blue.

I mixed the following colours: Raspeberry, by NYC Color; Cotton by American Apparel; Claire's Blue.

Faca as nuvens usando um esmalte branco. Nesse caso eu usei um delineador liquido da Claire's que eu comprei especialmente para fazer nail art, pois eles sao faceis de usar e baratos. O unico problema eh que eles saem muito facil, portanto eu nao recomendo usa-los se vc quiser que sua nail art dure bastante tempo e sempre use um top coat para finalizar!

Draw the clouds using a white nail polish. In this case I used a liquid eyeliner from Claire's that I bought especially for nail arts, because they are easy to use and cheap. The only problem is that they are very washable, so I don't recommend using it if you want your art to last long and always use a top coat to finish it!

 
 

1 comment: